• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62070
+
-

تعیین ایستگاه گارمانوری  به‌عنوان دهکده لجستیک قم

استاندار قم با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه راه‌آهن منطقه ویژه سلفچگان به‌عنوان چشمه بار خطوط راه‌آهن کشور از تعیین ایستگاه گارمانوری دهکده لجستیک استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی استانداری قم، «بهرام سرمست» در جلسه بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی استان به اهمیت مباحث لجستیکی در کشور اشاره کرد و گفت: عبور نزدیک به یک سوم بار سیستم حمل‌و‌نقل ریلی کشور از قم ظرفیتی مناسب برای ایجاد دهکده لجستیکی در استان ایجاد می‌کند.

 وی برنامه بلندمدت و چشم‌انداز توسعه قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در سیستم حمل‌و‌نقل بار لزوم شناسایی چشمه‌های حمل‌و‌نقل بار در استان و اتصال به خطوط راه‌آهن کشور باید در دستور کار قرار گیرد. استاندار به اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان ملی و استانی اقدامات لازم برای تکمیل این پروژه را صورت دهند. سرمست پس از بررسی ظرفیت‌های مختلف استان در این جلسه گفت: ایستگاه گارمانوری اولویت اول استان برای تعریف دهکده لجستیک است و باید اقدامات لازم درباره تحقق ایجاد دهکده لجستیک در این ایستگاه انجام شود. 

استاندار بیان کرد: ایستگاه گارمانوری در بخش مرکزی و در ۲۰ کیلومتری قم قرار دارد. وی اهمیت تکمیل پروژه اتصال منطقه ویژه سلفچگان به خطوط راه‌آهن ریلی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ایستگاه راه‌آهن منطقه ویژه سلفچگان به عنوان چشمه باری استان به راه‌آهن کشور متصل شود. استاندار با تأکید بر لزوم برنامه‌‌ریزی برای تحقق اهداف بلندمدت استان در حمل‌و‌نقل ریلی اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن ساقه نیز به‌عنوان هدف دوم ایجاد دهکده لجستیک استان مورد توجه و آماده‌سازی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :